Vg1 Studiespesialisering i Øksnes

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

På Vg1 Studiespesialisering skal du velge ett fremmedspråk og ett matematikkurs. Dette valget tar du allerede når du søker om skoleplass, men det vil være mulig å endre valg så lenge det er plass i faggruppene.

I Øksnes tilbyr vi alltid fransk nivå 1 – dette språket kan du velge uansett hvilket fagvalg du har gjort på ungdomsskolen. I tillegg tilbyr vi enten spansk 2 eller tysk 2. Tilbudet justeres ut fra hvilket språk som er ønsket av søkerne våre.

Du skal velge mellom teoretisk og praktisk matematikk. I Øksnes tilbyr vi begge matematikkursene.

Det faglige tilbudet på Vg1 Studiespesialisering skal være likt uansett hvilket skolested du velger. Du skal møtes av dyktige lærere! Den største praktiske forskjellen mellom skolested Sortland og Øksnes er gruppestørrelsen, der vi alltid har mindre grupper i Øksnes.

Elevene i Øksnes deltar på skolens felles arrangement, slik som YO-messa, felles faglige og kulturelle opplegg og relasjonsdag i alpinbakken. Elevene skal bli godt kjent med fagtilbudet på Vg2 og Vg3 på Sortland før de søker på Vg2.

Følg oss på Facebook