Velkommen til nytt skoleår

Gratulerer og velkommen til alle elever som har fått plass ved Sortland videregående skole!

Husk å lese inntaksbrevet, for å finne nyttig og nødvendig informasjon om bl.a. skolestart, utstyr, fagvalg, lærebøker, PC-ordning, skoleskyss, lånekassen med mer.

Søknad om skoleskyss

Elever i videregående skole som har krav på skoleskyss, må søke om skyss på Internett. For å ha krav på skoleskyss må avstanden mellom bosted og skole være minst 4 km.

Mer informasjon finnes her

Logg inn for å søke

Elev-pc og læremiddelordning for vg1-elever

For å gjøre utleveringen av elev-PC og læremidler så smidig som mulig, har Nordland fylkeskommune utviklet en egen skjemaløsning for digital signering og betaling for PC- og læremiddelordning.

Les mer på https://www.nfk.no/elevavtale/

Velkommen!