OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Skolenes arbeid med inkludering

I Nordland skal alle videregående skoler jobber for elevene har trygge og inkluderende skole- og læringsmiljø. Elevene har rett til dette også i russetiden.

Derfor har Nordland fylkeskommune og de videregående jobbet sammen for å utvikle felles planer for en trygg og inkluderende russetid. Her, og på resten av nettsidene for Nordlandsruss, finner du informasjon om dette arbeidet.

For å sikre at alle elever i fylket får en god avslutning på skolegangen har de videregående skolene utarbeidet felles planer. En av disse planene er et felles årshjul som skisserer hvordan skolene skal jobbe sammen med elevene for å skape en inkluderende avgangsfeiring. Her kan du lese årshjulet for skoleåret 2023-2024.