Vg2 Fiske og fangst - skolested Øksnes

Vg2 Fiske og fangst bygger på Vg1 Naturbruk, og er et tilbud til deg som ønsker å jobbe som fisker eller for deg som ønsker å bli skipper.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Undervisningen er planlagt i nært samarbeid med næringslivet i Øksnes kommune. Teoriundervisning foregår i skolens lokaler på Myre og i praksislokaler i Myre havn.

Elevene vil få tilbud om gjennomføring av sikkerhetskurs for fiskere.

Vg2 Fiske og fangst danner grunnlag for fagbrev som fisker. Med to års fartstid og en del kursing, kan du også få ut sertifikat som dekksoffiser, klasse 5. Dette gir tillatelse til å føre båter opp til 500 tn.

Følg oss på Facebook